organisator.be
ga naar www.be
GIDS  
YOUR GUIDE TO THE PERFECT PARTY
CONCEPT EN DOELGROEP

Conceptcreatie en een doelgroep zijn UITERST belangrijke punten van je event. Iedereen heeft wel eens gedacht dat een fuif organiseren nooit echt moeilijk kan zijn. En inderdaad: moeilijk is dat niet. Maar wat als je iets hebt georganiseerd en er is geen volk...

Begin bij het begin: bepaal een concept en doelgroep.
Vooraleer je een fuif organiseert moet je eens nadenken of je wel een doelpubliek hebt dat je ermee aanspreekt. Een vereniging heeft zijn doelgroep reeds: zijn leden! Een buurtfeest is er voor de buren, een studentenvereniging is er voor de studenten. Rekening houdend met jouw doelgroep moet je een concept bedenken: welke muziek, welke acts, welke drankenformule...
Message party's, All-in Formules, top 100, ... het zijn slecht enkele voorbeelden van concepten.
Enkel en alleen als je fuif een concept heeft dat aanspreekt bij een doelgroep die groot genoeg is, dan zal je succes kennen. Hou er immers rekening mee dat een gewone fuif niks meer is dan wat luide muziek te spelen in een ruimte. En zo zijn er 13 in een dozijn. Daarom, wees origineel en spreek de juiste mensen aan.

Organiseer je als vereniging een event, dan heb je een doelgroep; organiseer je als particulier een event, dan moet je eerst je doelgroep zoeken/bepalen.

terug naar inhoudsopgave

part of www.be :: disclaimer :: contact